HTML

Levelek haza

Levelek haza, a szülőfalumba, és levelek haza, bentre, a saját morális iránytűmnek. Hogy sose felejtsem el, honnan jöttem.

Facebook

Friss topikok

  • épeszű: Ha nem ismerném pontosan az írónak és párttársainak 2014-ben, az érdi civilek ellen elkövetett alj... (2017.11.14. 14:20) Kedves régi (elv)barátaim!
  • bm613: @Turcsán Szabolcs: Szánalmas alak voltál, az is maradtál. Megismétlem minden olvasó kedvéért (bár ... (2017.09.28. 21:14) Az LMP az új pólus
  • maxval a bircaman: Az bojkottál, aki gyenge. (2014.09.25. 08:40) Bojkott és reszketés a diktatúrában
  • Somogyi Zsolt: Szia Szabi! Örülök, hogy a Politikusok táborát gyarapítod. Remélem a blogodat aktívan fogod haszná... (2014.09.20. 12:36) Üdvözlünk a blog.hu-n!

2017.09.29. 21:51 Turcsán Szabolcs

Kedves régi (elv)barátaim!

 Mivel Erőss doktor hálistennek elég tökös volt, hogy nyílt színen vonjon kérdőre előző posztom egy provokatív része miatt, rákészültem válaszként egy jókora ledorongolásra, amihez segítségül hívtam a Béke sose volt című opuszt. Biztos voltam benne, hogy annyi hazugsággal és nemtelen váddal fogok találkozni, hogy majd élvezettel fogom felhánytorgatni a mi oldalunk sérelmeit, hogy ’na és amikor Linder hozzávágta a sört?!’, vagy ’és mikor Timike ordított, hogy fogd vissza a láncos kutyáidat?!’, (pláne, hogy Timike engem is buzizott egy kongresszusi beszédem után). Csillag Gábortól egy jó kis ’na, megjöttek a vidéki bugrisok’. Hogy Karácsony Gergő, Dorosz Dávid, és Berze Marci hogyan vezetett pl. engem is orromnál fogva a választmányban, miközben egy titkos levelezőlistán egyeztették előre a választmányi ülések forgatókönyvét. Valamiért a könyvből kimaradt, hogy ez a bizonyos ’estifazekasok’ levelezőlista (amit nem mellesleg én buktattam le), szóval ez a levlista is már a második titkos konspirációs levlista volt, az első, az ’LMPpozitív’ levlista már előbb lelepleződött.

Ültem otthon és olvastam a szakadás utáni LMP kivégzésére optimalizált propagandakiadványt, és valószínűleg szerencse, hogy nem értem a végére, de ennek a posztnak a megírását nem halogathatom tovább, ráadásul holnap kongresszusi megerősítést kap dr. Szél Bernadett, az LMP első miniszterelnök-jelöltje, a kormányváltást váró barátaim pedig írogatnak cseten, hogy menjek már utánuk, péntek este van... (Istenem, a Detti lesz Magyarország női miniszterelnöke, akit még szóvivő korában választmányik után anno én hordtam a Bajcsy-Zsilinszky úti irodából a Moszkvára a buszához. Nézze el nekem a kedves olvasó, ha kicsit el vagyok érzékenyülve a P-sekkel kapcsolatban is…)

Szóval ültem otthon és olvastam ezt a brossúrát (magyar szakos vagyok, könyvnek nem vagyok hajlandó nevezni valamit, ami tele van elütésekkel, gépelési hibákkal, stb.). De nem a düh kezdett növekedni bennem. Hanem arra gondoltam, ’baszki, ezt a részét én nem is tudtam’. Meg a ’húbazmeg, én mennyi ilyen hisztérikusan ordítozós telefont kaptam’. És a legrosszabb az egészben, hogy számomra is meglepően elevenen él P-sekben azoknak a sebeknek az emléke, amiket én osztottam ki a szakadás viharában. Itt van például az a kontrollt vesztett régi párttársam, aki majd jelen sorok alatt is őrjöngve fog engem és mindenkit, aki maradt az LMP-ben, fideszbérencezni, fasisztázni. Persze az LMP-ben is egy csomó ember még mindig ugyanott tart, ami 2012-ben volt. Pedig nem kell tökéletesen hiteltelen budai úrifiúnak lenni egy prájdos videóban ahhoz, hogy belássuk, 2017 van.

Persze a Pride-ról is adja magát, hogy a sérelmeimről beszéljek. Hogy hányszor lengették P-sek az emberi jogokat furkósbotként a fejünk felett. Például, mikor először kimondtam a ’meleg’ szót az irodában, akkor azonnal le lettem kapva a 10 körmömről, hogy ilyet csak a parasztok mondanak, azt úgy kell mondani, hogy LMBTQ. Azóta még kettő betű került mellé, LMBTQIA a mostani formula, míg a következő betű meg nem érkezik. De mi lett velük, ’szegényekkel’, azon túl, hogy most éppen az igazi nácik nem verték meg őket a Pride-on? Ez a fajta gőgös aufklérizmus annyira nem találkozik az emberek valóságával, hogy konkrétan kontraproduktív. Vagy a budapesti elit feministák késhegyre menő vitái arról, hogy van-e hangja az erdőben kidőlő maszkulinitásnak, ha nem hallja senki... Kösz bazmeg, de mitől lesz ettől jobb a kunhegyesi cigány asszonynak, akinek tamponra sincs pénze?! Ezért mondom én, hogy most nem célszerű a toleranciát a zászlóra tűzni, majd ha a társadalom kevésbé fogja piramis, és sokkal inkább hagyma alakját mutatni, akkor jöhet a fázis a nemváltoztató műtétek emberi jogi vonatkozásáról. Persze jogos ellenvetés, hogy ebből a logikából kijöhet, hogy sosem lesznek terítéken a melegjogok. Ez jogos. Akkor csak annyit kérek, hogy áprilisig ne bolygassuk ezt a kérdést. Legyen az első lépés ezen a téren, hogy lesz egy női miniszterelnökünk, és hiszem, hogy akkor a többi jön (majdnem) magától.

Mikor elkezdtük az LMP-t, még éppen csak halványulóban volt a fejlett nyugat (’egy normális ország’) mítosza Magyarországon. Sehol a világon nincs még egy olyan hely, ahol bárki ezt merné mondani, még a németeknél, az öngyűlölve ájtatoskodó németeknél is van AFD, már ott is van egy Jobbik a parlamentben. Az úgynevezett Nyugat politikai fővárosa Brüsszel, és nekem kicsit hánynom kell, ha Brüsszel belvárosából egy kicsit kintebb sétálok. Elképesztő, hogy egy birodalmi fővárosban nem érzik szükségét, hogy kukák legyenek az utcán. Mára már nincsen olyan, hogy fejlett nyugat! Mármint, a valóságban. Egyedül maradtunk, P! Csak mi vagyunk a fejlett nyugat, ti meg mi, meg az olvasók.

2012-ben, bárhogy érveltünk, kértünk, a kiegyezés helyett, sőt, helyettünk, a régi harcostársak helyett Kálmán Olgát és Sas Józsefet választottátok. Lelketek rajta. Pedig akkor és ott talán tényleg megvolt lehetőség, hogy meghaladjuk a bal-jobb megosztottságot, mert mi nem milliomos budai apucik érdekvédelmi pártja voltunk, hanem az elmúlt 27 egyetlen igazán progresszív politikai kezdeményezése.

Hálistennek, én azért mindig jóban maradok azzal, akivel egyszer jártam. Pont hétfőn megyek sörözni egy exemmel. Arról fogok beszélni neki, hogyan lehet leváltani Orbán Viktort. Pedig pont ezzel vádoltatok minket, hogy mi nem is akarjuk leváltani. Hogyne akartuk volna, csak bármennyire is szerettük volna, egyszerűen nem volt olyan a helyzet. És azért nem volt olyan a helyzet, mert a vezetőink elcseszték. A tietek és a mieink. Arról írtam már, más Új Pólus tábornokok hogyan bizonyultak gyengének, vagy rossz stratégának, vagy kishitűnek. De hogy velük mi lesz, bocsánat, de nem érdekel.

És akkor kedves Gábor, kérdésedre válaszolva: nekem André Goodfriend és Thomas Melia egy másik ország belügyeibe avatkozó idegen ügynököt jelentenek. És az nem fideszes retorika, ha kimondjuk egy idegen hatalom emberéről, hogy egy idegen hatalom embere. Gaius Scheltema, hát nem tudom, mennyire korrekt nagykövetként beleavatkozni egy másik ország vagy főváros ügyeibe. De, igazából tudom, semennyire se korrekt, és nem a távozáskori interjúra gondolok, ő már előtte is ezt csinálta. Ha Németh Szilárd amcsi nagykövetként ilyesmit csinálna, mit szólnátok hozzá? Ulrike Lunacek pedig bizonyára értékes ember, épp csak úgy kezdeményezte Magyarország ellen a kötelezettségszegési eljárást, hogy a magyar testvérpártját felejtette el megkérdezni, de legalább előzetesen tájékoztatni erről. És bizony, ha olyannal működtök együtt, aki ilyesmi közegből jön, és az Amerika Fejlődéséért Alapítvány áll a finanszírozási lánc végén, akkor nem kell csodálkozni, ha labancoznak benneteket (is). Az Együtt Amerika Fejlődéséért nem jöhet szóba az LMP szövetségeseként. Az ottani értékes emberek, mint magánemberek számára, nyitott az LMP, hiszen mindenhonnan jöttek ide emberek. De az Együttnek, mint pártnak vége van.

Sok barátom mondja, hogy értetek sem lenne kár, menjetek a lecsóba. De én tudom, hogy értetek kár lenne. Sőt, sok vidéki LMP-s mondja, hogy a vidéki P-sekért kár lenne. Ha segítenétek nekem, hogy meggyőzzem az enyéimet arról, hogy ti tanultatok a kudarcból (mert azért azzal lassan szembe kéne nézni, hogy a projektetek eléggé reménytelen helyzetben van), akkor nagyon máshonnan érvelhetnék. Az LMP 2012-es vezetői már nem játszanak érdemi szerepet. A P vezetői, frontarcai viszont tulajdonképpen ugyanazok. Az LMP akkori vezetőit valamiképpen utolérte a politikai karmájuk, pedig az LMP felfelé tart. A P lefelé, mégis ugyanazok a vezetői, ugyanazok a tárgyalói. Miért? Csak én gondolom úgy, hogy érdemes lenne személyes áldozatot hozni pár vezetőnek a P-ben, ha ezzel megnövelheti a kiegyezés esélyét? Most komolyan a 'Béke sose volt' szereplőivel kellene megegyezni?!

Én három dolgot tudok. Tudom, hogy áprilistól kéthetente újabb fideszest akarok nézni vezetőszáron. Tudom, hogy Botka, ha állva is marad, miniszterelnök már nem lesz. Tudom, hogy dr. Szél Bernadett holnap az LMP miniszterelnök-jelöltje lesz, és hogy benne óriási potenciál van még.

Ti tudjátok, mit akartok?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://levelekhaza.blog.hu/api/trackback/id/tr9512912317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

invalid user name 2017.10.01. 05:51:03

Nagyon érdekes, pszichológiai szempontból. Vajon egy párt nem szűri jelentkezéskor a tagjait...?

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2017.10.02. 19:07:55

Szabolcs, legyen inkább hetente!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2017.10.04. 16:58:27

Ej-ej... Ezek a belterjes viták, amik inkább személyesek semmint politikaiak valójában kevésbé érdeklik a választópolgárokat, és mindkét zöld formációnak inkább ártanak, mint használnak. Vannak politikai viták, amik hasznosak, felszínre hoznak kérdéseket, megértetnek ideológiai törésvonalakat, akár szakpolitikai mélységű dilemmákra világíthatnak rá. Az LMP/PM héjanász nem ilyen. Nagyon kérlek, most a választásokig tartó időszakra legalább tegyétek félre. Fölösleges energiákat köt le, ami mindkét frakció hatékonyságát rontja. Ideje volna legalább egy élni és élni hagyni modus vivendit kialakítani. (Bár a választók jó része inkább örülne egy békekötésnek. De az még korai.)

Adam Gyenge 2017.10.06. 00:30:35

Ennek a blognak az írója valamilyen súlyos pszichózisban szenved. Ha ilyen az LMP-sek lelkivilága, akkor egy esetleges LMP kormány ellen ugyanúgy fogok kűzdeni, mint a Fidesz kormány ellen. Tiszta szerencse hogy az LMP a maga pár százalékával nem fog sok vizet zavarni, de a parlamentbe jutás azért szép teljesítmény lesz tőlük.

épeszű 2017.11.14. 14:20:59

Ha nem ismerném pontosan az írónak és párttársainak 2014-ben, az érdi civilek ellen elkövetett aljas merényletét, még komolyan is venném az irományt. Így sajnos, csak fejcsóválva tudom újra megállapítani: van ami - vannak akik, soha nem változnak...
süti beállítások módosítása